مستقیم بمباران عربستان نظامیان سعودی ارتش و کمیته های مردمی یمن

مستقیم: بمباران عربستان نظامیان سعودی ارتش و کمیته های مردمی یمن بین الملل یمن عربستان نظامی سعودی

گت بلاگز اخبار پزشکی ۶ اقدام نادرست که سلامت مغز را نشانه می‌روند!

اگرچه بیماری های شناختی با عوامل ژنتیک و سن ارتباط دارند، بعضی از شیوه های غلط زندگی که هر روز تکرار می شوند، نیز می توانند بر نرون ها و بافت های مغزی آسیب رسان

۶ اقدام نادرست که سلامت مغز را نشانه می‌روند!

۶ اقدام نادرست که سلامت مغز را نشانه می روند!

عبارات مهم : سلامت

اگرچه بیماری های شناختی با عوامل ژنتیک و سن ارتباط دارند، بعضی از شیوه های غلط زندگی که هر روز تکرار می شوند، نیز می توانند بر نرون ها و بافت های مغزی آسیب رسانده و بر وقوع این امراض تاثیر بگذارند.

به گزارش آوای سلامت، در اینجا عادات ناسالم روزانه که به طور مستقیم با عملکرد مغز در ارتباطند، معرفی می شوند:

۶ اقدام نادرست که سلامت مغز را نشانه می‌روند!

پرهیز از نوشیدن آب کافی: عدم مصرف آب یکی از عواملی است که بر ضعف زودرس بافت مغز تاثیر می گذارد. از دست دادن آب بدن سطوح انرژی را کم کردن می دهد و خلق و خو را پایین می آورد ضمن این که تمرکز را نیز سخت تر می کند. قسمت عمده مغز از آب تشکیل شده است و این یعنی کم کردن آب بدن با کم کردن عملکردهای مغزی، و کم کردن اکسیژن در سلول های مغز ارتباط دارد: روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید. مصرف میوه ها و سبزیجات آب دار را زیاد کنید. چای و نوشیدنی های طبیعی دیگر را به همراه مصرف آب فراموش نکنید.

خواب ضعیف: خواب کم کیفیت، کارایی جسمی، ذهنی و عاطفی را کم کردن می دهد و منجر به زیاد کردن هورمون های استرس می شود. در نتیجه توانایی فرد جهت حل پرسشها روزانه کم کردن می یابد. حداقل در یک محیط آرام، ۸ ساعت خواب شبانه را تجربه کنید. قبل از رفتن به خواب تمام وسایل الکترونیکی را خاموش کنید. یک شام سبک ۲ تا ۳ ساعت قبل از رفتن به رختخواب بخورید.

اگرچه بیماری های شناختی با عوامل ژنتیک و سن ارتباط دارند، بعضی از شیوه های غلط زندگی که هر روز تکرار می شوند، نیز می توانند بر نرون ها و بافت های مغزی آسیب رسان

قرار گرفتن در معرض محیط آلوده: قرار گرفتن طولانی مدت در آلودگی هوا، حتی اگر میزان آلودگی کم باشد به بروز بیماری های شناختی مغز و ایجاد تغییرات ساختمانی در آن منجر می شود. دانشمندان دریافتند کسانی که در مناطق آلوده زندگی می کنند، مغزهای کوچک تری خواهند داشت میزان بروز سکته های مغزی در آنان، زیاد از دیگران هست. از قرار گرفتن در معرض محیط های آلوده جلوگیری کنید و در صورت این قرارگیری، کارها پیشگیرانه را به منظور به حداقل رساندن اثرات محیط آلوده انجام دهید. تنفس در هوای تازه و در محیط سبز را فراموش نکنید.

مصرف بیش از حد مواد قندی: مصرف بیش از حد شکر تصفیه شده است با مبتلا شدن به بیماری های متابولیک و مغزی ارتباط نزدیک دارد. قند در بسیاری از غذاها و رژیم های ما وجود دارد و تولید مواد شیمیایی مغز را کم کردن می دهد و به مرور وقت بر عملکرد آن تاثیر منفی می گذارد. مصرف روزانه شکر تصفیه شده است یکی از علل مبتلا شدن به اضطراب، افسردگی و زوال عقل هست. به جای مصرف شکرهای تصفیه شده، از عسل، شیر نارگیل، یا سایر گزینه های شیرین طبیعی استفاده کنید. برچسب های مواد غذایی را به دقت بررسی و گزینه هایی را گزینش کنید که شکر آنها در پایین ترین حد باشد.

اجتناب از صبحانه: مصرف روزانه یک وعده صبحانه سالم یکی از عادت های مهم جهت حفظ سلامت مغز و جوان نگه داشتن آن هست. از بین بردن صبحانه یا گنجاندن مواد غذایی ناسالم در آن منجر به بیماری های مرتبط با سوخت و ساز بدن، کم کردن حافظه و عدم ثبات ذهنی می شود. همچنین با توجه به کم کردن سطح انرژی در طول روز، فعالیت نورون های مغزی کم کردن می یابد. صبحانه هفتگی خود را برنامه ریزی کنید و اطمینان حاصل کنید که صبحانه شما مشمول بر ویتامین ها، مواد معدنی، فیبرهای گیاهی، پروتئین، اسیدهای چرب امگا۳، آنتی اکسیدان ها و … است.

۶ اقدام نادرست که سلامت مغز را نشانه می‌روند!

سیگار: سموم موجود در سیگار اندام های متفاوت بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. این مواد سمی باعث سرعت بخشیدن به روند پیری مغز شده است و علت مهمی جهت مبتلا شدن به اختلال در عملکرد شناختی هست. مبتلا شدن به دمانس و آلزایمر با سیگار ارتباط نزدیک دارد. در مناسب ترین وقت سیگار کشیدن را متوقف کنید و عادات سالم را جایگزین آن نمایید. از قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز اجتناب کنید.

واژه های کلیدی: سلامت | سیگار | ارتباط | بیماری | روزانه | صبحانه | مبتلا شدن | اخبار پزشکی


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog